Home | Papers | Reports | Projects | Code Fragments | Dissertations | Presentations | Posters | Proposals | Lectures given | Course notes |
<< 6. Fractals: Julia Sets and the Mandelbröt set | 8. Examination Questions 1998-1999 >> |
7. Texture MappingWerner Van Belle1 - werner@yellowcouch.org, werner.van.belle@gmail.com Abstract : Explains how texture mapping can be calculated using fixed point arithmetic
Reference:
Werner Van Belle; Texture Mapping; |
Denk een systeem uit om Wolfenstein 3D texture mapping te doen. Schrijf neer in pseudo code.
Denk een methode uit om quake texture mapping te doen. Schrijf neer in pseudo code.
Implementeer uw versie van wolf3d texture mapping in fixed point. Als texture kan je een tekening genereren door 1 van de fractaaloefeningen te gebruiken.
#include <stdlib.h> #include <stdio.h> #include <vga.h> static int p = 4; void scale(int x1, int x2, int y1, int y2, int y3, int y4) { int CY,DY; int C = (x2 - x1); int DX = 0*p/C; int da = (y2-y1)*p/C; int db = (y4-y3)*p/C; int x,y,Y,X = 0; int a=y1*p,b=y3*p; for(x=x1; x<x2; x++) { CY=b/p-a/p; DY=0*p/CY; Y=0; for(y=a/p;y<b/p;y++) { vga_setcolor(vga_getpixel(X/p,Y/p)); vga_drawpixel(x,y); Y+=DY; } X+=DX; a+=da; b+=db; } } void main(void) { vga_setmode(G640x480x16); vga_setcolor(2); // creeer de texture scale(0, 0,0,0,0,0); sleep(0); }
http://werner.yellowcouch.org/ werner@yellowcouch.org |