- access
- 4.1
- actieve file
- 10
- activatie
- 2.5
- Activating
- 4.2
- Actor
- 2.8
- address
- 8.1
- agency
- 2.1
- agent
- gedrag wijzigen
- 10.2
- processen
- 10.3
- self
- 10.2
- agent authentification
- 4.1
- agent definitie
- 2.2
- agent gebruik
- 2.3
- agent gevoelige routing
- 8.2.4
- agent proxy
- 2.7
- agent registry
- 4.1
- agent services
- naming
- 4.1
- Agent transfer protocol
- 4.1
- agentcontext
- 4.3
- agentnaming
- 4.4
| 10.1
- agentproxy
- 4.3
- agentrepresentatie
- 3.1.2
- agents
- bereikbaarheid
- 8
- naming
- 8.1.4
- security van
- 1.1
- agents as messages
- 10.4
- AgentTcl
- 3.2.3
- agenttechnologie
- 5.1
- Aglet
- no title
- (de)activation
- 4.2
- interface
- 4.2
- proxy
- 4.3
- Aglet Workbench
- 4.1
- agletcontext
- 4.3
- agletnaming
- 4.4
- Aglets
- no title
- AIDA
- 5.1
- alias
- 8.1.2
- argumenten
- 9.1.3
- ASAP
- 5.1
- asynchrone communicatie
- 4.2
- asynchrone message passing
- 5.3
- ATOMAS
- 5.1
- ATP
- 4.1
- authentification
- 4.1
- autonomie
- 2.1
| 3.1.2
- Autonomy Corporation
- 2.1
- AWB
- 4.4
- becomeMirror
- 10.2
- bereiken
- 2.6
- berichten
- 2.8
- afhandelen
- 9.1.5
- forwarden
- 2.7
- forwarden van
- 5.4
- getypeerd
- 6.3
- omleiden
- 2.7
- redirecten
- 2.7
- synchronisatie
- 9.1.5
- typering
- 9.1.2
- verzenden
- 8.2
- voorstelling
- 9.1.1
- big endian
- 1.1
- binding
- 8.1
- Bytecode
- 3.1.1
- Caltech
- 6.1
- Cambridge University
- 2.1
- capsules
- 2.3
- Carinne Lucas
- 1.4
- Class loading
- 3.1.2
- classfiles
- 3.1.1
- Classloading
- 3.1.2
| 4.2
| 5.2
- clusters
- 2.3
- co-routine
- 3.1.4
- code
- compileren
- 2.4
- loading
- 3.1.2
- native
- 3.1.1
- source files
- 3.1.1
- transport
- 1.1
- transport van
- 5.2
- code verplaatsen
- 4.2
- Colville Frederick
- 1.1
- communicatie
- 6.1
| 9
- aantal argumenten
- 9.1.3
- asynchrone
- 2.2
- differentiatie
- 9.1.4
- dispatching
- 9.1.4
- mailboxes
- 6.2
- methodologie
- 9.1.2
- synchrone
- 2.2
- synchronisatie
- 9.1.5
- threads
- 9.1.5
- communicatielaag
- 1.1
- compilers
- 2.4
- configureren
- 2.3
- context
- 4.3
- control flow
- 3.1.2
- coroutine
- 2.4
- created-by
- 10.1
- createNewAgent
- 10.1
- creatie
- 10.1
- Creation
- 4.2
- crisis management
- 2.3
- crisisgroepen
- 2.3
- DateClient
- 6.3
- DateServer
- 6.3
- David L.Tennehouse
- 2.3
- deactivatie
- 2.5
- Deactivating
- 4.2
- deserialisatie
- 3.1.3
- diagnostiseren
- 2.3
- differentiatie
- van berichten
- 9.1.4
- dispatching
- 3.2.1
| 3.2.2
| 4.2
| 9.1.4
- Disposing
- 4.2
- distributie
- van clientcode
- 5.1
- Djinn
- 6.2
- (de)activatie
- 6.5
- client/server
- 6.2
- mobiliteit
- 6.3
- naming of
- 6.7
- persistentie
- 6.5
- DjinnName
- 6.7
- DjinnTrueName
- 6.7
- DNS
- 8.1.1
- docking stations
- 2.3
- eigendom
- 5.2
| 10.2
- eilandconcept
- 5.2
- environment
- 10.4
- execution state
- 2.4
| 3.1.4
| 3.2.3
- Externalizable
- 3.1.3
- factory
- 4.4
- fault resilience
- 2.3
- fileAgent
- 10.1
- filesysteem
- globaal
- 8.1.3
- NFS
- 8.1.3
- Prospero
- 8.1.3
- FireFly
- 2.3
- fork
- 2.4
- forwarder
- 8.2.1
- frameworks
- 7
- freez
- 10.3
- freeze
- 6.5
- freezing
- 2.4
- Fritz Hohl
- 5.2
- FutureReply
- 4.2
- garbage collection
- 1.1
| 3.2.3
- gebruik agents
- 2.3
- gebruikers
- mobiliteit
- 2.3
- transparante positie
- 2.3
- gebruikersmodel
- 2.1
| 2.3
- Geert Lathouwers
- 1.4
- geheugenbeheer
- 1.1
| 3.2.3
- handleMessage()
- 4.2
- Hanlde
- 8.1.1
- herbinden
- 10.2
| 10.4
- herstructurering
- 2.3
- heterogeniteit
- 1.1
| 3.1.1
- ophevven van
- 3.1.1
- high level aspecten agents
- 2.1
- higher order methods
- 3.2.2
- hop by hop routing
- 8.2.3
- hostname
- 4.4
- IBM
- 4.1
- IBM open Blueprint
- 2.1
- in-queue
- 6.4
- Infosphere
- 6.1
- client/server
- 6.2
- communicatie
- 6.4
- messages
- 6.3
- mobiliteit binnen
- 6.3
- naming
- 6.7
- initialisatie
- 10.1
- initiatief tot verplaatsen
- 2.2
- intelligente
- 2.3
- intelligente agents
- kunst
- 2.1
- intelligentie
- 2.1
- inter-coöperatieve verbanden
- 2.3
- interactie
- 2.1
- met omgeving
- 2.3
- interface beschrijvingen
- 6.7
- interfaces
- 9.1.2
- interpretatie van code
- 2.4
- interpreters
- 1.1
- Java
- gedistribueerd object model
- 3.2.1
- interfaces
- 3.2.1
- RMI
- 3.2.1
- security
- 3.1.1
- serialisatie
- 5.2
| 6.5
- serialisation
- 6.3
- serialisering
- 4.2
- Spaces
- 3.2.1
- virtuele machine
- 1.1
- Java Klassen
- 3.1.1
- Java Virtuele Machine
- 3.1
- JavaObject serialisation
- 3.1.3
- Javaspaces
- 3.2.1
- JIT
- 2.4
| 3.1.1
- jump table
- 3.2.2
- just in time compilers
- 2.4
- JVM
- ClassLoader
- 8.1.3
- runtime stack
- 3.1.4
- serialisatie
- 3.1.3
- klasse-files
- 3.1.1
- klassetype
- 6.4
- lamp
- 6.6
- latency
- 2.2
- leren
- 2.1
- levensloop
- 10
- Linda
- 3.2.1
- little endian
- 1.1
- local agent(s)
- 2.1
- localproxy
- 4.3
- location
- transparency
- 2.6
- Location control
- no title
| 4.3
| 5.3
| 8
- proxy agents
- 2.7
- location transparency
- 8
- eisen
- 8
- routing
- 8.2
- source routing
- 8.2.2
- van gebruikers
- 2.3
- locationtransparency
- 4.3
- looping model
- 2.4
- looping-model
- 5.2
- loskoppelen
- 10.4
- mailbox
- 6.4
- typeren van
- 6.4
- mailboxen
- 6.2
- maildaemon
- 6.4
- Maisie
- 2.8
- marshalling
- 3.1.3
- masterstub
- 8.2.1
- meeting makers
- 2.3
- message passing
- 9
- actor
- 2.8
- asynchroon
- 2.8
- getypeerd
- 2.8
- Maisie
- 2.8
- messageklasse
- 6.3
- messageNotUnderstood
- 3.2.2
- Meta architectuur
- no title
- meta data
- 2.3
| 2.3
| 6.1
| 6.7
- Meta informatie
- 5.5
- meta level controle
- 3.2.2
- migratie
- 2.4
- migration
- agent
- 2.4
- beslissing tot
- 2.4
- proces
- 2.4
- remote execution
- 2.4
- mirror
- 10.2
- MirroredFileAgent
- 10.2
- mirrorren
- 6.7
- mobiele toegang
- 2.3
- mobile access
- 2.3
- mobiliteit
- 2.1
| 2.2
| 10.4
- expliciete
- 2.2
- gebruik van
- 2.3
- impliciete
- 2.2
- medewerking van agent
- 2.2
- model
- van gebruiker
- 2.3
- Modula-3 Network Objects
- 3.2.1
- Mole
- 5.1
| 5.2
- eigendom van
- 5.2
- location control
- 5.3
- location transparency
- 5.3
- monitoren
- 5.5
- proxy
- 5.4
- registry
- 5.2
- representant
- 5.4
- monitoren
- 5.5
- MoveAgent
- 10.4
- multi agent(s)
- 2.1
- multi agents
- 2.1
- multitasking
- co
- 3.1.2
- pre
- 3.1.2
- naam
- 8.1
- naam-context
- 8.1
- naam-domein
- 8.1
- name server
- 4.4
| 8.2.2
- name service
- 4.4
| 5.2
- name-clashes
- 10.1
- name-space
- 8.1
- Naming
- 4.4
| 10.1
- agents
- 8.1.4
- aglets
- 4.4
- clashes
- 8.1.3
- conflicten
- 8.1.3
- instances
- 8.1.2
- klassen
- 8.1.3
- virtuele machine
- 8.1.1
- netwerk
- actief
- 2.3
- management
- 2.3
- transport over
- 3.1.1
- netwerk management
- 2.3
- NFS
- 8.1.3
- Niels Boyen
- 1.4
- object
- clusters van
- 5.2
- objecten
- mobiele
- 2.1
- omgeving
- 10.4
- OO design
- 1.2
- Open Blueprint
- 2.1
- out-queue
- 6.4
- owned-by
- 10.1
- ownership
- 10.2
- Paolo Ciancarini
- 3.2.1
- Patrick Steyaert
- 1.4
- persistentie
- no title
| 4.2
- met behulp van JVM
- 3.1.3
- pipes
- 8.2.1
- postMove
- 10.4
- preMove
- 10.4
- PrinterAgent
- 10.4
- proces
- 2.2
- monitoren van
- 3.1.1
- stilleggen van
- 2.4
- wanneer maken
- 2.4
- processen
- 10.3
- proposal review
- 2.3
- Prospero
- 8.1.3
- proxy
- 2.7
| 4.2
| 4.3
| 4.3
| 5.4
| 6.6
- client-side
- 3.2.1
- Djinn
- 6.6
- location aspect
- 8.2.1
- proxy agent
- 2.7
- proxy agents
- (de)activatie
- 2.7
- interface
- 2.7
- location control
- 2.7
- query mechanisme
- 4.1
- querying
- 2.3
- readData
- 6.3
- readfromstream
- 3.1.3
- rebind
- 10.2
- redeneren
- 2.1
- referentiele transparantie
- 4.3
- reflection
- no title
- refresh-loop
- 10.3
- registry
- 4.1
- remote diagnostics
- 2.3
- remote execution
- 10.1
- Remote method invocation
- 3.2.1
- remoteproxy
- 4.3
- replica
- 10.2
- ReplicatedFileAgent
- 10.2
- repliceren
- 6.7
- representant
- 5.4
- representatie van agent
- 3.1.2
- research collaboration
- 2.3
- resolutie
- 8.1
- resource
- eigendom van
- 2.5
- resource omschrijvingen
- 2.3
- resources
- misbruik van
- 1.1
| 2.5
- onderbreking van
- 2.3
- op afstand
- 2.3
- remote
- 2.3
- Retracting
- 4.2
- RMI
- 3.2.1
- instance-naming
- 8.1.2
- rmic
- 3.2.2
- Rothermel
- 5.1
- routing
- 2.3
| 8.2
- agent gevoelige
- 8.2.4
- hop by hop
- 8.2.3
- RPC
- 3.2.1
- runtime stack
- 3.1.4
- scripting
- 3.2.3
- Scripts
- 2.1
- search engines
- 6.7
- security
- 1.1
| no title
| 3.1.2
- interpreter
- 3.1.1
- java
- 3.1.1
- managers
- 3.1.1
- self
- 10.2
- self wijzigen
- 10.2
- self-rebind
- 10.2
- sendAsyncMessage
- 4.2
- serialisatie
- 3.1.3
| 4.2
- serialiseren
- 3.2.3
- Serializable
- 3.1.3
- services
- 10.4
- shared memory
- 3.2.1
- single inheritance
- 9.1.2
- skeleton
- 3.2.1
- Smalltalk
- 3.2.2
- software agent
- 2.2
- source routing
- 8.2.2
- spool-medium
- 4.2
- spoolmedium
- 2.5
| 6.5
- Spring's subcontract
- 3.2.1
- Stackframes
- no title
- starten processen
- 10.3
- starten van agent
- 2.4
- state data
- 2.1
- status
- wijziging
- 2.2
- wijziging van
- 2.8
- stoppen processen
- 10.3
- structuur
- van bedrijven
- 2.3
- van het netwerk
- 2.3
- van organisaties
- 2.3
- stub
- centrale
- 8.2.1
- stub-compiler
- 3.2.2
- stubs
- 3.2.1
| 8.2.1
- Stuttgart
- 5.1
- Summonable
- 6.6
- synchrone message passing
- 5.3
- synchronisatie
- 9.1.5
- systeem
- blokeren van
- 3.1.2
- blokkeren
- 1.1
- systeem management
- 2.3
- Systeembeheerders
- 2.3
- telescripting
- 2.4
| 3.1.4
| 3.2.3
- thaw
- 6.5
| 10.3
- thawing
- 2.4
- Theo D'Hondt
- 1.4
- Thomas Unger
- 1.4
- thread
- 3.1.2
- threading
- 1.1
| 2.4
| 3.1.2
- threads
- 9.1.5
| 10.3
- TimeAnswer
- 6.3
- TimeQuestion
- 6.3
- Tom Lenaerts
- 1.4
- topologie
- van het netwerk
- 2.3
- TraceAgent
- 10.4
- transitieve afsluiting
- 5.2
- transportlaag
- 1.1
- Trojan horses
- 2.5
- type-informatie
- 6.3
- typering
- 9.1.2
- unieke typering
- 9.1.2
- unmarshalling
- 3.1.3
- URL
- 5.2
- veiligheid
- 5.1
- veiligheidscontrole
- 3.1.1
- verplaatsen
- 2.4
| 10.4
- co
- 2.4
- code
- 2.4
- data
- 2.4
- pre
- 2.4
- virtuele machine
- 3.1.2
- wachttijden
- 2.2
| 2.3
- Wolfgang De Meuter
- 1.4
- writeData
- 6.3
- writetostream
- 3.1.3
Werner Van Belle
2005-02-20